We Are TopDutch

TopDutch is de economische regio van Noord-Nederland. We zijn niet alleen TopDutch omdat we letterlijk aan de top van Nederland liggen. We zijn vooral TopDutch omdat we de thuisbasis zijn van Nederlandse top bedrijfsecosystemen, met grote ambities en innovatieve oplossingen. De TopDutch regio heeft de potentie om de wereld te veranderen, maar daarvoor hebben we de rest van de wereld ook nodig.

Kick off TopDutch

Daarom is de TopDutch-campagne in het leven geroepen. Om de internationale markt te laten zien waar we goed in zijn. En om ze uit te nodigen om mee te doen, zodat we er nog beter in worden en wereldwijd een verschil kunnen maken met duurzame oplossingen voor mondiale uitdagingen. Niet om onszelf op de borst te kloppen, maar omdat de tijd nu echt begint te dringen.

Naturally leading the transition

We staan op een kantelpunt. En als de geschiedenis ons iets geleerd heeft, dan is het wel dat je de grote problemen van de wereld niet aan de mondiale politiek moet overlaten. Maar alleen op lokale schaal problemen aanpakken, waarbij iedereen afzonderlijk opnieuw het wiel moet uitvinden, is ook niet de oplossing. Noord Nederland leidt belangrijke systeemtransities in industrieën, zoals groene energie en groene chemie, digitale innovatie en water-tech, gezond ouder worden en de toekomst van voedsel. Maar het kan altijd beter en het moet sneller.

Daarvoor zijn nog meer getalenteerde mensen nodig, maar ook internationale investeerders en bedrijven. Daarbij gaat het niet om aantallen en grootte, maar om waarde. Ze moeten een aanvulling zijn. Of juist een missende schakel. Daarom is TopDutch meer dan alleen een merk. We helpen juist ook bestaande initiatieven en lokale netwerken verder, zodat we precies in kaart hebben wat we als regio echt nodig hebben. En daarmee kunnen we heel gericht internationale campagnes opzetten, om de juiste mensen te overtuigen. En die kunnen we dan gelijk weer in contact brengen met de juiste netwerken en initiatieven.

 

De beste manier om de toekomst te voorspellen is om deze samen te creëren

TopDutch is een campagne die de NOM uitvoert in opdracht van de Provincie Fryslân, Provincie Drenthe en Provincie Groningen. Door TopDutch als het primaire economische merk in te zetten voor initiatieven en netwerken, worden de noordelijke ambities en het noordelijke ecosysteem ondersteund. Daarbij ondersteunt TopDutch bijvoorbeeld de NOM Sectorteams, om te zoeken naar waardevolle bedrijven en investeerders die perfecte aanvullingen zijn voor de regio. Zo willen we er samen voor zorgen dat meer innovatieve, buitenlandse bedrijven die voorloper zijn in de transitie, onze regio weten te vinden.

Dat doen we door met één gezicht en één boodschap naar buiten te treden. En die boodschap is dat TopDutch de regio is waar we aan een gezonde en eerlijke toekomst werken. Niet alleen voor onszelf, maar voor iedereen. Waar we alle ingrediënten al in huis hebben. Waar we het lef hebben om groots te denken, door nuchter te zijn. Waar de wil is om samen te werken, zodat we samen
kunnen groeien. Want waar anders?

Campagne - Put your Company on the Map

Wie kan beter vertellen dat het in de TopDutch regio goed ondernemen is, dan de reeds gevestigde ondernemer zelf? Immers, als potentiële nieuwkomer wil je graag weten wie je eventuele nieuwe ‘buren’ zijn. Daarvoor is de TopDutch puts your company on the map-campagne gestart. Gericht op innovatieve bedrijven die reeds hun steentje bijdragen aan de transities. Naturally.