Klantenreview met Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food over het Market Readiness Program

Bekijk de website van Huberts Food
Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel

Al sinds 1922 is ijs maken een ambacht in de Huberts’ familie. Het komt dan ook niet geheel uit de lucht vallen dat ze ijs zijn gaan doorontwikkelen om er een eiwit verrijkt product van te maken.

Wat was voor jou de reden om aan het Market Readiness Program deel te nemen?

Ondervoeding onder ouderen is één van de belangrijkste problemen in de zorgsector. Momenteel is ruim 20% van de ouderen in Nederlandse gezondheidsinstellingen ondervoed. Met dit probleem in het achterhoofd heeft Huberts’ Food ambachtelijk ijs ontwikkeld dat is verrijkt met 10 gram eiwit per portie. De aanbevolen hoeveelheid eiwit per kg lichaamsgewicht is bij ouderen namelijk groter dan bij andere volwassenen, met name wanneer ze herstellen van bijvoorbeeld een ziekte of operatie. Het bleek echter een flinke uitdaging om een eerste betalende klant te vinden. Het Market Readiness Program paste daarom perfect bij de fase waarin wij ons bevonden.

Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel

Heeft het Market Readiness Program je nieuwe inzichten gegeven?

De zorgsector is vrij conservatief en je hebt te maken met verschillende beslissers. Daar lag voor ons ook meteen de toegevoegde van het programma. Je leert om je nog beter in je doelgroep te verplaatsen en stap voor stap te onderzoeken wat hem of haar nu echt bezighoudt. Door ervaringen te delen en met elkaar te sparren, leer je bovendien ook nog eens heel veel van je mede-deelnemers. Sinds we het programma hebben doorlopen is er veel gebeurd. Zo hebben we inmiddels een proefproductie op grotere schaal en zijn we dicht bij een akkoord met een investeerder.

Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel