Om de internationale markt te laten zien waar we goed in zijn, doen we dit vanuit één label en één regio: de TopDutch regio! En om ze uit te nodigen om mee te doen, zodat we er nog beter in worden en wereldwijd een verschil kunnen maken met duurzame oplossingen voor mondiale uitdagingen. Niet om onszelf op de borst te kloppen, maar omdat de tijd nu echt begint te dringen.
Naturally leading the transition
We staan op een kantelpunt. En als de geschiedenis ons iets geleerd heeft, dan is het wel dat je de grote problemen van de wereld niet aan de mondiale politiek moet overlaten. Maar alleen op lokale schaal problemen aanpakken, waarbij iedereen afzonderlijk opnieuw het wiel moet uitvinden, is ook niet de oplossing. Noord Nederland leidt belangrijke systeemtransities in industrieën, zoals groene energie en groene chemie, digitale innovatie en water-tech, gezond ouder worden en de toekomst van voedsel. Maar het kan altijd beter en het moet sneller.
Daarvoor zijn nog meer getalenteerde mensen nodig, maar ook internationale investeerders en bedrijven. Daarbij gaat het niet om aantallen en grootte, maar om waarde. Ze moeten een aanvulling zijn. Of juist een missende schakel. Daarom is TopDutch meer dan alleen een merk. We helpen juist ook bestaande initiatieven en lokale netwerken verder, zodat we precies in kaart hebben wat we als regio echt nodig hebben. En daarmee kunnen we heel gericht internationale campagnes opzetten, om de juiste mensen te overtuigen. En die kunnen we dan gelijk weer in contact brengen met de juiste netwerken en initiatieven.

Campagne - Put your Company on the Map
Wie kan beter vertellen dat het in de TopDutch regio goed ondernemen is, dan de reeds gevestigde ondernemer zelf? Immers, als potentiële nieuwkomer wil je graag weten wie je eventuele nieuwe ‘buren’ zijn. Daarvoor is de TopDutch puts your company on the map-campagne gestart. Gericht op innovatieve bedrijven die reeds hun steentje bijdragen aan de transities. Naturally.
