Flinc Pitch Camp 2022
  • Investor ready worden

NOM organiseert een Pitch Camp – win jij € 15.000?

Hét event voor early stage ondernemers die op zoek zijn naar financiering om hun startup te laten groeien. Het event biedt veelbelovende startups een platform om te in contact te komen met investeerders en like-minded ondernemers. En een van de startups loopt aan het einde van de avond naar buiten met een prijs van maar liefst 15k.

NOM Pitch Camp

Het Pitch Camp vindt plaats op 24 november en biedt 4 veelbelovende startups de kans om met een ijzersterke pitch 15k prijzengeld te winnen. Ook is er tijdens het event voldoende ruimte om te netwerken en afspraken in te plannen voor meer durfkapitaal. Het event is wordt georganiseerd door de NOM en heeft als doel om startups een podium te bieden en kruisbestuiving tussen de regionale netwerken en investeerders te stimuleren. De pitches worden door het aanwezige publiek beoordeeld op groeipotentieel en innovatiekracht.

Zie je dit wel zitten? Meld je dan voor 3 november aan voor een plek op het NOM Pitchcamp 2022.

Heb je een plek op het Pitch Camp toegewezen gekregen? Dan gaan we je helpen bij het samenstellen van jouw pitch. Hierbij kijken we onder andere naar jouw proof of concept en product-markt-fit.

Proof of Concept

Allereerst moet je proof of concept op orde zijn. Je hebt een product gebouwd en hebt dit gedaan op basis van een duidelijke klantvalidatie. Je hebt wellicht al feedback van launching custormers, op basis waarvan je je product hebt doorontwikkeld. Je product is klaar om getest te worden in de markt.

Hoe maak je een heldere pitch?

Een goede pitch begint met een duidelijke probleemstelling: wie is de eerste klantgroep die je wil gaan bedienen en wat is de behoefte van deze groep? Dit vermeld je op de eerste slide. Vervolgens laat je zien wat de impact van dat probleem is op de klantgroep. Gevolgd door de beste oplossing voor het probleem, slide 3. Slide 4 geeft inzage in de stappen die je reeds gezet hebt om tot de oplossing te komen. Je hebt bijvoorbeeld klantinterviews afgenomen, je hebt een betalende klant. Hoe ben je tot die klant gekomen? Heb je commitment gekregen van de klantgroep op de aanschaf van de oplossing en hoe heb je dat gekregen? Slide 5 laat zien welke stappen je de komende periode gaat nemen om verdere professionalisering van jouw business te realiseren, gevolgd door de financials, slide 6. Eindig met wie je deze stappen gaat realiseren en vertel meer over jouw ondernemende team, slide 7.

De door jou gekozen tactiek is heel belangrijk voor investeerders.

Product-markt fit

Je hebt een basisproduct, een proof of concept, ontwikkeld waar jouw eerste klantgroep fan van is. Je kan het product verkopen met een hoop overtuigingskracht, maar dan moet je vervolgens ook nog bewijslast leveren dat het product ook daadwerkelijk waarde toevoegt. Dit is je product-markt-fit. Als je je product-markt-fit bereikt hebt, voel je dat gebruikers vanzelf je product gaan kopen. Je hoeft niet meer doorlopend te trekken en te sleuren. Investeerders zijn benieuwd welk experiment jij op poten gaat zetten om deze fit te bereiken en hoeveel euro je daarvoor uit wil trekken? Vergeet niet om dit ook haarscherp inzichtelijk te maken.

Ben je niet geselecteerd om jouw pitch te presenteren op ons podium? Wellicht helpen bovenstaande tips je om jouw pitch haarscherp te krijgen.