Nieuw Market Readiness Program start in februari 2022
  • Market Readiness

Market Readiness Program start in februari 2022

Heb jij als startup moeite met het aansluiten van jouw eerste betalende klant? Of ben je al een aantal jaren actief maar heb je moeite met het inrichten van een schaalbaar en herhaalbaar verkoop proces? Dan is het Market Readiness Program iets voor jou! In dit programma gaan wij jou tien weken lang begeleiden zodat na afloop klaar bent om die eerste betalende klant aan te sluiten.

Het Market Readiness Program is een parttime programma van tien weken waarin je alle aannames over jouw klant toetst. Het is een proces waarbij we je leren hoe je effectieve klantgesprekken voert om te leren denken vanuit hun perspectief.

Je voert wekelijks klantgesprekken om focus te krijgen op je early adopters binnen een specifiek klantsegment zodat je uiteindelijk met succes een marktentree voorbereidt. Heb je na 6 weken een klantprobleem in kaart dat het waard is om op te lossen, dan ga je in de resterende weken aan de slag met jouw product en businessmodel en het commitment van je eerste klant.

“Dankzij het MRP hebben we onze visie aangescherpt en onze business case door klantinterviews en de vele interessante discussies verbeterd” Mateo Mayer, director Aquacolor Sensors

MRP heeft een mix van groepssessies, peer-to-peer sessies en één-op-één begeleiding. Je werkt zelfstandig aan activiteiten gericht op klantgesprekken, maar je wordt hierbij gecoacht door een business developer of investment manager van de NOM.

Samen met maximaal negen andere ondernemers volg je het programma. Door regelmatig met elkaar de voortgang te delen en elkaar te voorzien van feedback, leer je van elkaars fouten en successen. Let op: er zijn slechts 10 plekken beschikbaar! Wacht daarom niet te lang met aanmelden.