Programma
De Customer Solution track bestaat uit 5 masterclasses. Tijdens de masterclasses leer je hoe jij je oplossing valideert bij jouw earlyvangelist. Ontdek hoe je jouw oplossing op een kleine schaal kunt testen en meet of jouw klant ook echt zit te wachten op wat jij te bieden hebt! Ook biedt het programma toegang tot een bruisend startup-ecosysteem en een netwerk van gelijkgestemde ondernemers.
Dit programma is hands-on en interactief, met een mix van inspirerende praktijkvoorbeelden en persoonlijke coaching die je direct helpen bij de groei van jouw startup.
Masterclasses
- Kickoff: tijdens deze sessie stel je jezelf voor aan de andere deelnemers en leer je elkaar beter kennen, zowel persoonlijk als professioneel. Daarna bereiden we ons voor op de klantinterviews.
- Interviews: wat maakt een interview goed en solide? Je leert hoe je een effectief interview voert, welke vragen je moet stellen en hoe je de uitkomsten analyseert.
- Oplossing: wat is jouw oplossing en welke aannames liggen hieraan ten grondslag? Je ontdekt jouw waarde, hoe je jouw waarde kunt laten zien aan jouw klant en hoe je je startupidee valideert met informatie van potentiële klanten in plaats van louter aannames.
- Probleem Solution Fit: hoe ziet een problem/solution fit eruit en wat betekent dit voor jouw startup? Je leert hoe je de gewenste match tussen probleem en oplossing bereikt.
- Solution pitch en roadmap: hoe voorkom je te vroege groei? Je ontdekt dit alles door te werken met een 100-dagenplan en de benodigde middelen om gestaag naar succes toe te werken.
Data en locatie
- Dinsdag 7 oktober van 9.30 - 15.00 uur bij GreenWise Campus in Emmen
- Dinsdag 21 oktober van 9.30 - 15.00 uur bij de NOM
- Donderdag 13 november van 9.30 - 15.00 uur bij De Kanselarij in Leeuwarden
- Dinsdag 2 december van 9.30 - 15.00 uur bij de NOM
- Dinsdag 16 december van 9.30 - 15.00 uur bij de NOM
Commitment
We vragen je om volledig aanwezig te zijn tijdens het programma en alle opdrachten af te ronden. Omdat er maar beperkte plaatsen beschikbaar zijn, is het belangrijk dat je je volledig inzet wanneer je je inschrijft voor de Customer Solution track.
