Probo verovert de wereld met print

Snelle en innovatieve groei in een krimpregio. Probo uit Dokkum – digitale print & fulfilment partner voor resellers – laat zien dat het kan in Noord-Nederland en houdt de vaart erin. ‘Er zijn meer kansen dan tijd’, stellen ondernemers Erwin Postma en René de Heij.

Focus is voor sommige bedrijven een toverwoord, maar bij Probo leggen ze zichzelf geen beperkingen op. ‘Deze economie vraagt erom meer dingen tegelijk te doen’, stelt René. ‘Wij maken uiteraard
keuzes, maar innovatie ontstaat door kruisbestuiving en het inslaan van nieuwe wegen. Dan kun je beter je ogen wijd open houden, in plaats van te focussen. Erwin is daar een kei in. Hij is een man van mogelijkheden die overal kansen spot. Hij zit bovendien vol ideeën over hoe het slimmer kan en geeft het bedrijf voortdurend impulsen om te vernieuwen.’

Kansen verzilveren
Erwin is de oprichter van Probo, René kwam er twee jaar geleden bij. ‘Het bedrijf was gebaat bij iemand die de medewerkers beter kan meenemen in de groei en veranderingen’, zegt Erwin. ‘Mijn
tempo ligt hoog en als ondernemer wil ik alleen maar vooruit. Dat brengt kansen, maar die kunnen we alleen verzilveren als de teams en de operationele processen soepel lopen. Daar is René goed in,
hij heeft daar meer geduld voor dan ik. Daarom vormen we samen zo’n goed duo. Bovendien heb ik nu meer tijd en ruimte om wereldwijd ideeën op te doen en verbindingen te leggen.’

Overal print
Probo laat zien dat digitale print overal om ons heen is: van labels, posters, banners en panelen tot allerlei toepassingen in en om het huis. Het materiaal is al net zo divers, want Probo print op
uiteenlopende soorten papier, plaat, folie en textiel. Unieke producten – vanaf oplage één – worden steeds gewoner, want er is volop keuze en de tijd van hoge oplages en voorraden is voorbij.
‘De kracht van dit bedrijf ligt in het efficiënt combineren van heel veel lage oplages’, vertellen de heren. ‘Wij produceren alleen wat nodig is en kunnen door te personaliseren relevant zijn voor elke klant. We doen dat zonder verspilling en op steeds duurzamere manieren.’

Lees het volledige artikel in NOMMER 28

Nog geen lid van de NOMMER? Word dan NOMMER abonnee en ontvang de NOMMER gratis in uw brievenbus. Aanmelden voor de NOMMER.

Delen via Whatsapp: