Klantenreview met
Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel

Victor van Saltbommel

eigenaar van Huberts’ Food door
Logo NOM

  • Logo NOM

    Wat was voor jou de reden om aan het Market Readiness Program deel te nemen?

  • Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel

    Ondervoeding onder ouderen is één van de belangrijkste problemen in de zorgsector. Momenteel is ruim 20% van de ouderen in Nederlandse gezondheidsinstellingen ondervoed. Met dit probleem in het achterhoofd heeft Huberts’ Food ambachtelijk ijs ontwikkeld dat is verrijkt met 10 gram eiwit per portie. De aanbevolen hoeveelheid eiwit per kg lichaamsgewicht is bij ouderen namelijk groter dan bij andere volwassenen, met name wanneer ze herstellen van bijvoorbeeld een ziekte of operatie. Het bleek echter een flinke uitdaging om een eerste betalende klant te vinden. Het Market Readiness Program paste daarom perfect bij de fase waarin wij ons bevonden.

  • Logo NOM

    Heeft het Market Readiness Program je nieuwe inzichten gegeven?

  • Victor van Saltbommel, eigenaar Huberts’ Food uit Meppel

    De zorgsector is vrij conservatief en je hebt te maken met verschillende beslissers. Daar lag voor ons ook meteen de toegevoegde van het programma. Je leert om je nog beter in je doelgroep te verplaatsen en stap voor stap te onderzoeken wat hem of haar nu echt bezighoudt. Door ervaringen te delen en met elkaar te sparren, leer je bovendien ook nog eens heel veel van je mede-deelnemers. Sinds we het programma hebben doorlopen is er veel gebeurd. Zo hebben we inmiddels een proefproductie op grotere schaal en zijn we dicht bij een akkoord met een investeerder.

Lees meer klantenervaringen

Dave Leeuwerik CEO MyEmma
Investeren
De NOM heeft meer geleverd dan alleen groeikapitaal. Zo was zonder de NOM de overname door SnelStart nooit zo soepel verlopen. Of wellicht was die dan niet eens doorgegaan. Ze hebben mij optimaal voorbereid op alles wat er bij zo’n proces komt kijken. Of het nu gaat om financiële of juridische aspecten. Alle kennis en expertise is aanwezig. In huis of binnen het brede netwerk van de NOM. Lees meer
Dave Leeuwerik CEO MyEmma
Kaat van de Vyver, oprichter 4D Medical uit Groningen
Market Readiness Program
Het programma heeft ervoor gezorgd dat ons businessplan veel meer en beter is onderbouwd. Lees meer
Kaat van de Vyver, oprichter 4D Medical uit Groningen