Duurzame leidraad voor MKB’ers die verschil willen maken

Duurzame leidraad voor MKB’ers die verschil willen makenZe vertelde in 2015 in de rubriek Drijfveren van magazine NOMMER al vol overtuiging over duurzame ontwikkeling in de noordelijke regio. Want Hilda Feenstra van Local Works gelooft in lokale kracht en de rol van het MKB. Om ondernemende mensen een uitdagende en tegelijk bemoedigende leidraad te bieden, schreef ze het boek ‘Duurzaam zijn moet je durven’.

Het boek werd na verschijning prompt genomineerd als managementboek van het jaar 2017. Die titel kreeg het bij de verkiezing medio april uiteindelijk niet. Dat is misschien maar goed ook, want het kan potentiële lezers op het verkeerde been zetten. Zeker, de inhoud is waardevol voor CEO’s en managers, maar dit boek richt zich op iederéén die een verschil willen maken in de wereld. Liefst van onderop en in samenspel met anderen. Dat kunnen best managers zijn, maar net zo goed bevlogen ondernemers en medewerkers met ideeën. Daarom is dit boek juist voor het MKB heel waardevol!

Leiderschap tonen
Feenstra laat lezers voelen wat de impact is van de economische systemen waarin we onszelf vastdraaien en zet helder uiteen waarom het echt anders moet en anders kán. Duurzaamheid reikt zoveel verder dan het containerbegrip dat het is geworden. Het gaat om visie, dromen waarmaken, persoonlijk leiderschap tonen en de juiste stappen zetten. Precies waar ondernemers toch al mee bezig zijn. Feenstra biedt praktische handvatten en zet de lezer aan tot dromen, durven en doen op een duurzame manier. Kader daarbij vormen de vier spelregels voor duurzaamheid van The Natural Step. Deze dienen als uitgangspunt voor werkelijke vernieuwing en een bloeiend voortbestaan op lange termijn.

Handelingsperspectief
Innovatie blijkt een waardevolle bijvangst voor ondernemers die zich committeren aan The Natural Step. Duurzaamheid is geen kwestie van er even bij doen, het vraagt radicaal anders denken en doen. Tegelijk blijft Feenstra realistisch door in haar boek te laten zien hoe je al met kleine stappen een nieuw begin kunt maken, maar dan wél met een veel groter doel op het netvlies dat helpt om juiste te keuzes te maken en valkuilen te vermijden. Van een succesformule voor verandering tot inspirerende vernieuwers als voorbeeld, van the power of one tot praktische tips voor op de werkvloer en de lokale economie: dit boek biedt kennis, inspiratie én het handelingsperspectief om effectieve stappen te zetten naar een betere wereld.

Boek winnen
Ondernemers die graag duurzaam willen werken, maar nog niet precies weten hoe ze dat het beste kunnen aanpakken, maken kans om het boek van Feenstra te winnen. Beschrijf in enkele regels waarom jij kiest voor duurzame ontwikkeling en stuur die motivatie naar hilda@local-works.nl en wie weet krijg je een exemplaar toegezonden. Hilda Feenstra werkt vanuit haar bedrijf Local Works in Heerenveen als adviseur, trainer en spreker op het gebied van duurzame ontwikkeling.

Het boek ‘Duurzaam zijn moet je durven’ is zowel als e-book of paperback te bestellen bij boekhandels of via de website.

Delen via Whatsapp: